Fietsen naar de kust, RailTrail

31 januari 2016 - Lincoln, Nieuw-Zeeland

Zondag vandaag, dus gestart met goede bezinning en dankbaarheid dat ik hier mag zijn. Vanmiddag 3/4 van de RailTrail gereden met de MTB richting de kust, net onder Christchurch. Erg mooi, je ziet veel meer op de fiets :). Het weer wordt en werd steeds beter. Wel goed insmeren, daar was ik vaak voor gewaarschuwd. De ozonlaag schijnt hier erg dun te zijn. Na een week van veel regen kun je je dat niet voorstellen. Maar toen vanmorgen de zon scheen, toen voelde je hem ook direct branden.

Ruim twee uur heen, over de oude spoorbaan, veel stenen en gravel. Anderhalf uur terug, wind mee...Mooi om te zien hoe ook het landschap verandert als je verder richting de kust gaat. Dan kom je echt in zilte kwelders, meer vleesvee en schapen, andere grassoorten. Op het strand alleen maar ronde grindkeien. Lekker makkelijk, want dan komt er geen zand in je schoenen...

Ik ben nu bijna een week hier, het voelt al veel langer. Mis NL niet echt, want het is nieuw en uitdagend hier. Vermaak me inderdaad prima. En Skype maakt het voor ons gezin een stuk makkelijker. Vaak staat hij onder het eten aan, en is het net of we bij elkaar aan tafel zitten! Alleen uit eten is wel wat minder gezellig, goede reden om zelf ook gewoon te koken. Vanaf deze week zal ik jullie niet meer dagelijks vermoeien met een blog, de grote lijn kennen jullie nu wel...om de dag of om de paar dagen. We zien wel. Groeten allemaal, dank voor jullie leuke berichtjes en reacties!

1. Pieter en Joke:
    31 januari 2016
    Hoi Bert fijn te horen en zien al je berichten,we genieten mee, Hier is veeeeel regen groetjes P en J
  2. Judith:
    31 januari 2016
    je blog is allesbehalve vermoeiend hoor :-) Erg leuk om mee te lezen. Geniet er van!
  3. Bertha:
    31 januari 2016
    Hoi Bert leuk je berichtjes te lezen goed te horen dat het goed gaat
    leuke sportieve zondag gehad dus mooie uitvinding Skype
    veel succes met je werk daar en geniet van het land
    groetjes van ons
  4. Jan Kamp:
    31 januari 2016
    Leuk zo'n blog, maar om er nu een foto boven te zetten van koeien in de wei in Friesland?? :)
  5. Hanny de Rooij:
    1 februari 2016
    Leuk hoor, al die verhalen. En mooi om te lezen dat jullie toch nog gezamenlijk kunnen eten mbv Skype. Ik zie het zo voor me!
  6. Irma:
    1 februari 2016
    Hoi Bert, Leuk om je ervaringen te lezen en het is echt niet vermoeiend om te lezen hoor! Geniet van al het moois.