Melken op onderzoeksbedrijf Lincoln Universiteit

30 januari 2016 - Lincoln, Nieuw-Zeeland

Vandaag lekker uit geslapen...en de middag gekeken bij het melken op onderzoeksbedrijf van Linoln Universiteit Diary Farm. Mocht mee op de quad koeien ophalen (250 stuks) , daarna mee gemolken en koeien weer naar nieuw perceel gebracht. Bowen werkt naast zijn studie op dit bedrijf, en melkt daar meerdere keren in de week.

Na afloop nog even stukje verder gefietst, richting het demo bedrijf (Lincoln University Demonstration Dairy Farm). 500 melkkoeien met de helft van het land aan de andere kant van de weg. Via Koetunnel verbonden. Hier hoort de plattegrond bij van gister, met de twee pivots.

LUDF-FarmKoe-tunnel

Op dit demonstratie bedrijf hoop ik dinsdag een FarmWalk te gaan maken. Op dit bedrijf worden maatregelen vanuit het onderzoek eerst getest voordat ze grootschalig in de praktijk worden geïntroduceerd.

1. Ella Philipsen:
    30 januari 2016
    Weer een beetje bijgekomen van de jetlag? Leuk en interessant om je op deze manier te volgen! Ook mooie foto's geplaatst. Volgens mij heb je het goed naar je zin en heb je al aardig wat indrukken opgedaan. Zelfs een aardschok.
    Vast ook heerlijk om weer een keer te melken!! Uit je verhalen begrijp ik dat je ook al wat contacten hebt met anderen. Ik blijf je volgen!!
  2. Buurvrouw en Els &jeanne:
    30 januari 2016
    Samen je reisverslag gelezen en foto's bekeken. Wel veel koeien en vooral veel gras (ook groen!), maar alles veel groter dan hier. En lopend naar je werk, ook een nieuwe ervaring. Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Mis je ons al een beetje? We blijven je volgen, leuk dat je zo uitgebreid verslag doet. Hartelijke groet van ons