Waitangi Day en indrukwekkend Christchurch

8 februari 2016 - Lincoln, Nieuw-Zeeland

Vandaag een nationale feestdag (en vrije dag); Waitangi Day
Nationale feestdag. Viering van de oprichting van Nieuw-Zeeland. De dag viert het Verdrag van Waitangi, het document dat op 6 februari 1840 werd ondertekend waardoor de staat Nieuw-Zeeland een feit werd. Vandaag nog een keer echt het eindpunt van de Little River Trail gereden op de fiets. Mooie tocht, 40 km heen ...en dus ook weer terug :). Maar heerlijk weer.

Gisteren in Christchurch geweest. Met de bus...ook weer een ervaring. Maar Christchurch was echt indrukwekkend. Neem even de moeite om een aantal foto's te bekijken. Vijf jaar geleden zijn er zeer zware aardbevingen geweest. Naast het grote persoonlijke verdriet, zie je dat de binnenstad echt in puin heeft gelegen. Nu vijf jaar later is het nog niet opgebouwd, zo erg is het geweest. Vooral de ouder Kathedraal en de nieuwe tijdelijke kerk zijn indrukwekkend. Met een Tram de stad rond geweest, dan krijg je een goed beeld. Ook het tijdelijke winkelcentrum, helemaal opgebouwd uit containers is bijzonder om te zien. Daarin zie je ook de veerkracht van een samenleving, met een stuk creativiteit!

Tot slot in de botanische tuinen geweest, een park aan de noordkant van ca 6,5 ha groot. Heel veel mensen, veel verschillende planten vanuit alle kanten van de wereld. Maar vooral ook heel dikke en grote bomen. Dan voel je je letterlijk klein. Als laatste nog een kort bezoek gebracht aan het Museum, wat veel verteld over de Maori en er was een tijdelijke tentoonstelling van Leonardo DaVinci.

Kortom weer een mooi weekend, en voor de niet-gras-liefhebbers toch weer een mooie opsteker :)

Groeten van,  een lichtelijk verkleurde, Bert

Uitzicht over de Little River

1. Christel:
    8 februari 2016
    Wat een mooie foto's Bert. Ik geniet met je mee!
  2. Nellie de Geus:
    Hoi Bert,

Wij volgen je op de voet. Schitterende belevenis. Goed dat je ook naast je werk er veel op uit trekt. Het verrijkt jou maar ook onze kennis (vooral op het gebied van koeien en gras). Je Tante Rina beleeft je reis ook mee via haar laptop. Mooi dat dit allemaal kan. Nog een mooi en leerzaam verblijf. Groetjes Piet en Nel
  3. J . T:
    8 februari 2016
    Ja over je schouders mee kijken wat ook al een belevenis op zich zelf is .De manier vn voor maaien lezend en dan maar weer denken,voor ons hier onbekend.Werken-studerend-en genieten wat een vreugde moet dit je geven.
  4. Hanny de Rooij:
    8 februari 2016
    Mooie foto's van Christchurch, Bert!
  5. Pieter en Joke:
    8 februari 2016
    Wat een belevenissen daar ,en wij leren en mogen mee genieten zo ,!
    Groetjes
  6. Tante rina:
    9 februari 2016
    Bert ik vindt het geweldig en geniet er van wat je allemaal ziet.
    wand ik geniet er ook van

liefs tante rina