Fijne plek in Guesthouse, eerste goede gesprekken

27 januari 2016 - Lincoln, Nieuw-Zeeland

Vandaag sleutel gekregen van mooie plek om komende weken te verblijven. Een heus Guesthouse voor buitenlandse gasten. Nog beter dan een studenten onderkomen. Een 2-onder-een-kap op 200 meter van kantoor DairyNZ en 300 meter vanaf de supermarkt.

Boodschappen transportGuesthouse

Het weer was niet echt ....hele dag regen...was maar één bui. Maar goed grasweer, want het was hier super droog. Kan het ook alleen maar beter worden. Vrijdag hele dag naar buiten, eerste FarmWalk.

Morgen nog dag verder kennismakingsgesprekken. Vandaag gesproken over melkveehouderij sector zie website  http://www.dairynz.co.nz/publications/dairy-industry/ voor mooie publicaties en overzichten. Gelukkig ook voldoende uitdagingen :) Productie is laatste jaren zeer hard gegroeid, maar melkprijs is ook zeer laag, en duurzaamheidseisen spelen ook een steeds grotere rol. Later meer daarover. Ook al kort even gesproken over de Feedwedge. Volgende week daar verder in verdiepen, dan heb ik ook eerste FarmWalk gehad.

Op tijd naar bed, nog niet helemaal door de jetlag heen...rond 12 uur in de middag is het moeilijkste moment.

1. Christel:
    27 januari 2016
    Jeetje Bert, bijna dagelijkse updates... je legt de lat hoog! Leuk om deze korte verhalen te lezen. Goed dat duurzaamheid daar ook een grotere rol gaat spelen. Daar lees ik de komende weken graag meer over. Je hebt de kaartspellen van MIJN Duurzaamheid toch wel bij je? ;-)
    Veel plezier daar!