Slot van een leerzame en mooie reis naar Nieuw Zeeland

13 maart 2016 - Noordoostpolder, Nederland

Hallo allemaal,

we zijn weer terug in Nederland, bij onze familie. Wat een warm welkom! En fijn om weer thuis te zijn en te genieten van heel gewone dingen, zoals de eigen koffie.
En toen was er koffie, echte koffie.

Laatste dag was bijzondere dag bij Lake Tekapo
Op donderdagmorgen reden we van Lake Wanaka naar Lake Tekapo. Er was een weersomslag verwacht met veel wind. En dan kan het bijzonder hard waaien, zeker met een NoordWester Storm. Meer dan windkracht 10 en heel warm. Wij blijven de buien net voor, maar indrukwekkend was het wel. NoordWester Storm onderweg
Daarna aangekomen bij Lake Tekapo. Het bleef stormen, maar met een heldere lucht met volop zon. Best raar. Daar richting Mount Cook gereden, één van de hoogste bergen van Nieuw Zeeland. Je zag aan het landschap dat er ook minder begroeiing was. Dit plaatje was (in de storm) voor ons waarschijnlijk het meest mooie plaatje.
Mount Cook
En heel raar dat je op dat zelfde moment een sms krijgt (Hielke) welke koeien er tochtig zijn in NL op hun bedrijf :)

Vrijdag vertrek naar Nederland
Op vrijdagmorgen laatste bezoekjes gebracht aan een heel typische kerk op de rand van het meer. Vooral door de kleinheid van de kerk en de grote naam: Church of the Good Sheperd.
Church of the Good Sheperd
Daarna richting Christchurch, auto terugbrengen en inchecken voor ruim 30 uur reizen. Na wat hobbels (luchtzakjes) onderweg tussen Sydney en Bangkok, nog een paar uur vertraging op Dubai, omdat het zo mistig was. Gelukkig stond het vliegtuig nog op ons (en vele anderen) te wachten. Zodat we rond 14.00 op zaterdag op Schiphol aankwamen en onze families ons stonden op te wachten.

Zo is er een einde gekomen aan deze mooie tijd. Best lang, en toch ging het ook heel snel. Heel veel indrukken, veel ervaringen en veel mensen ontmoet. De komende tijd zullen we dat voor werk en privé nog regelmatig herkauwen. Erg fijn om het laatste deel samen door te brengen en dan nog meer te kunnen 'sparren' over wat je ziet. Naast dat het ook gewoon gezellig is om buiten koeien en gras ook wat andere dingen te kunnen zien en ervaren. Maar het begrip 'Grazing Pressure' zal me zeker altijd bijblijven. In het Nederlands: Beweidingsdruk, veel koeien die een kleine oppervlakte in één keer goed kaal vreten, en een 'schoon bord' achterlaten.

Dankbaar en blij kijk ik terug op deze periode. Dat ik de kans kreeg en mocht gaan (zowel vanuit huis als vanuit het werk) naar het mooie Nieuw Zeeland. Het land van gras, koeien en mooie natuur.

Groeten allemaal, Bert

Curio Bay, laagste melkveebedrijf

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bertha:
    13 maart 2016
    Hoi Bert met plezier je reis en bevindingen gelezen en foto s bekeken spreekt je meer aan als je er ook geweest bent
    was dus een lange terug reis terwijl je dan graag vlot naar huis wilt Corine was de nachten echt aan het aftellen 2 koppen koffie en ook 2 koppen thee !!!!
    of zie ik dat verkeerd he groetjes en tot ziens
  2. Judith:
    14 maart 2016
    Dank voor je mooi verhalen Bert, heb ze met plezier gelezen!